• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån hur hög risk % kan man ha?

Legenden

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 April 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
77
Poäng
207
Jag gjorde en chansning och söka advisa valde samla lån 400k för att få ett lån
Och Bn erbjöd de med 19% ränta men att bara betala 6k i månaden istället för 17ish skulle hjälpa rejält men har läst att de kan neka om man lägger in massa lån som inte syns på uc så vet inte om de kommer dra tillbaka lånet om jag inte löser lån för hela summan men vi får se :)
vilka förutsättningar hade du? Grattis! Även om räntan inte va den bästa så sjunker du i månadskostnad!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

melker_

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
27 Mars 2019
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Jag ropar inte hej än hehe har fått lånet tillbakadraget förut

men mina förutsättningar är

Årslön 400 200
Underskott 49 300
Uc risk 27.7%

18 ff senast tagen 2019-12-29


252k Synligt på uc varav 190k blanco
Och 2 kreditkort

bank norwegian 9623 / 20000
American express 45751 / 68800

för att inte fått något utbetalt än var tvungen att skicka in 2 senaste lönespecar å det skulle ta 0-2 dagar innan allt är klart och har bara valt och samla det som syns på uc inte det utanför
 
Senast ändrad:

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Jag ropar inte hej än hehe har fått lånet tillbakadraget förut

men mina förutsättningar är

Årslön 400 200
Underskott 49 300
Uc risk 27.7%

18 ff senast tagen 2019-12-29


252k Synligt på uc varav 190k blanco
Resten kreditkort skulder

för att inte fått något utbetalt än var tvungen att skicka in 2 senaste lönespecar å det skulle ta 0-2 dagar innan allt är klart och har bara valt och samla det som syns på uc inte det utanför
Har du några maxade/övertrasserade kreditkort synligt på uc?
 

melker_

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
27 Mars 2019
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Nu fick jag Mail att de preliminärt godkänt mitt lån när de kollat mina lönespecar men då måste jag samla lån för totala beloppet 400k så har skrivit in 130k nu som e utanför uc och håller tummarna nu bara att de går igenom
 

melker_

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
27 Mars 2019
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Nu fick jag Mail att det betalat ut lånet jag lyckades helt sjukt trodde inte de skulle va sant men allt gick igenom och hejdå sms-lån och vända varenda krona för att få det att gå runt varje månad
 

melker_

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
27 Mars 2019
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Och för alla er som läser detta och har spelproblem gör inte som mig när ni får första samlingslånet innan ni ens får ut pengarna regga er på spelpaus

jsg fick mitt första samlingslån 2019 i augusti å då hade jag ”bara” skulder på 220k nu knappt ett år senare är det uppe i 400 på grund utav spel men redan vid nyår så hade jag spelat bort 150 tusen från augusti då jag fick mitt samlingslån så jag banna mig på obestämd tid och har hållt mig spelfri sen dess önskar bara jag vart klok nog och göra de första gången men man lär så länge man lever :) kämpa på därute så går vi tillsammans ett steg närmare och bli skuldfri
 
A

AlexAlexis

Gäst
Poäng: 0
Hej.
Det är så här att jag kan inte samla 150 000.
Mina förutsättningar
Ca 350 000 årsinkomst
300 000 synliga blanko lån
Ca 40 000 klarna qliro Ferratum
Underskott 48 000
Uc risk 8.5
uc förfrågningar 23, 18 försvinner till och med avgusti.
Runt 110 000 har jag med höga räntor, vilket jag betalar ca 3500 kr, plus klarna qliro och Ferratum kostar mig 2200. Det blir nästan 7k pga 200 000 vilket är ej normalt.
Just nu har jag försökt att samla lån hos Collector, blev nekad, 2 månader sedan hos Lendo och Samla, ingen ville hjälpa mig med att samla 200 000.
Svar från Collector-Tyvärr kan vi inte bevilja din ansökan om lån. Vi baserar beslutet på den UC som tas i samband med ansökan för att bedöma din förmåga att betala tillbaka den sökta krediten.
Därefter har jag mailat UC hur är det möjligt att jag kan inte samla lån och att jag har inte förmåga att betala den sökta krediten, med minst 4 gånger mindre ränta!
PS INGA ANMÄRKNINGAR, KRONOFOGDEN OSV, HAR ALDRIG HAFT PROBLEM med att betala räkningar. Dessutom att jag kan inte samla lån gör mig mycket frustrerad. Hjälp!
 

Kanki

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 Juni 2016
Meddelanden
322
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Hej.
Det är så här att jag kan inte samla 150 000.
Mina förutsättningar
Ca 350 000 årsinkomst
300 000 synliga blanko lån
Ca 40 000 klarna qliro Ferratum
Underskott 48 000
Uc risk 8.5
uc förfrågningar 23, 18 försvinner till och med avgusti.
Runt 110 000 har jag med höga räntor, vilket jag betalar ca 3500 kr, plus klarna qliro och Ferratum kostar mig 2200. Det blir nästan 7k pga 200 000 vilket är ej normalt.
Just nu har jag försökt att samla lån hos Collector, blev nekad, 2 månader sedan hos Lendo och Samla, ingen ville hjälpa mig med att samla 200 000.
Svar från Collector-Tyvärr kan vi inte bevilja din ansökan om lån. Vi baserar beslutet på den UC som tas i samband med ansökan för att bedöma din förmåga att betala tillbaka den sökta krediten.
Därefter har jag mailat UC hur är det möjligt att jag kan inte samla lån och att jag har inte förmåga att betala den sökta krediten, med minst 4 gånger mindre ränta!
PS INGA ANMÄRKNINGAR, KRONOFOGDEN OSV, HAR ALDRIG HAFT PROBLEM med att betala räkningar. Dessutom att jag kan inte samla lån gör mig mycket frustrerad. Hjälp!


Du har på tok för många förfrågningar, vänta tills du har max 10 stycken så har du högre chanser.
 
P

Pellepålle

Gäst
Poäng: 0
Hej.
Det är så här att jag kan inte samla 150 000.
Mina förutsättningar
Ca 350 000 årsinkomst
300 000 synliga blanko lån
Ca 40 000 klarna qliro Ferratum
Underskott 48 000
Uc risk 8.5
uc förfrågningar 23, 18 försvinner till och med avgusti.
Runt 110 000 har jag med höga räntor, vilket jag betalar ca 3500 kr, plus klarna qliro och Ferratum kostar mig 2200. Det blir nästan 7k pga 200 000 vilket är ej normalt.
Just nu har jag försökt att samla lån hos Collector, blev nekad, 2 månader sedan hos Lendo och Samla, ingen ville hjälpa mig med att samla 200 000.
Svar från Collector-Tyvärr kan vi inte bevilja din ansökan om lån. Vi baserar beslutet på den UC som tas i samband med ansökan för att bedöma din förmåga att betala tillbaka den sökta krediten.
Därefter har jag mailat UC hur är det möjligt att jag kan inte samla lån och att jag har inte förmåga att betala den sökta krediten, med minst 4 gånger mindre ränta!
PS INGA ANMÄRKNINGAR, KRONOFOGDEN OSV, HAR ALDRIG HAFT PROBLEM med att betala räkningar. Dessutom att jag kan inte samla lån gör mig mycket frustrerad. Hjälp!

23ff , va tror du egentligen??? klart du inte får något då! Du kanske kan ha 1-4 och gärna minst 6mån på dom då kanske de ser bättre ut för att samla.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp